Οι παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα έπεσαν κατά 7% λόγω της Covid-19

Οι παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα έπεσαν κατά 7% το 2020, λόγω των περιορισμών της πανδημίας του κορονοϊού Οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά περίπου...

Νομοσχέδιο για την ανακύκλωση: Χωριστά γυαλί, πλαστικά και μέταλλα

Σκρέκας: Μέσα στον Μάρτιο η κατάθεση νομοσχεδίου για την ανακύκλωση Την κατάθεση νομοσχεδίου εντός Μαρτίου, για την ανακύκλωση και τη χωριστή συλλογή χαρτιού, γυαλιού, πλαστικών...

Κι όμως τα φυτά έχουν ψυχή!

«Τα φυτά δεν είναι στατικά ούτε ανόητα» λέει η Μόνικα Χίλκερ από το Ινστιτούτο Βιολογίας στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. Τα φυτά αντιδρούν σε απτικά...

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός.

Αυτήν τόσο σπουδαία μέρα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα. Αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας πολιτικής για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Είναι ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Και για αυτό συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Επιδοτούμε με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης» σημείωσε ο πρωθυπουργός επισημαίνοντας ότι στόχος είναι ένα στα τρία νέα οχήματα, στην Ελλάδα του 2030, να είναι ηλεκτρικό.

Επισήμανε ότι το πρώτο σκέλος τους σχεδίου περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα» είπε ο πρωθυπουργός.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων» τόνισε ο πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Και πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης: «Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα».

 

Μητσοτάκης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Επιδότηση 100 εκατ.